Drugim sposobem myślenia o czasie
rozgrywki jest uporządkowanie go według tematów i celów szkoleniowych. Możemy sobie
wyobrazić, że rozgrywka w grze szkoleniowej będzie podzielona
na sekcje tematyczne, przydzielone szczegółowym celom szkoleniowym np.
różnym kompetencjom lub różnym elementom składowym procesu podejmowania
decyzji w przedsiębiorstwie.
Ja na potrzeby pracy nad grami robię dla siebie trzystopniowy model przebiegu gry, który obejmuje nastepujące poziomy:
- na poziomie pierwszym definiujemy różne obszary tematyczne naszego warsztatu, obejmujące duże, trwające od jednej do trzech godzin bloki;
- na poziomie drugim dzielimy każdy z tych obszarów na kilka zadań składowych albo pętli, które są elementami scenariusza;
- na poziomie trzecim tego modelu wchodzimy w konstrukcję poszczególnych zadań, czyli w doprecyzowanie tego, jaki mechanizm powinna mieć każda z pętli, którą gracz wykonuje w ramach rozgrywki bądź też każde unikatowe zadanie, które przejdą uczestnicy;
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz