W poprzedni weekend miałem przyjemność wziąć po raz drugi w Laboratorium Gier organizowanym przez zespół Rebelatorium oraz ekspertów i doświadczonych projektantów z różnych wydawnictw, m. in. Rebela, Fox Games, Trefla, Fabryki Gier Historycznych czy Games Factory. Najnowsza edycja została także zorganizowana przy współpracy Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, dzięki czemu mogliśmy pracować do późna w gościnnych murach biblioteki UKW.
Przez dwa dni Laboratorium (piątek i sobotę) siedem zespołów pracowało nad własnymi prototypami gier. Każdy z zespołów miał do dyspozycji wsparcie dwóch trenerów i musiał opracować grę korzystającą z dwóch mechanik (w naszym przypadku variable player powers oraz area controll). Nasz projekt, "Brain Pain" finalnie przybrał kształt gry o mózgu studenta przed sesją, w której cztery motywacje (lenistwo, nauka, praca i wpływ rodziców) walczyły o kontrolę nad tym co student będzie robił w ostatnim tygodniu przed egzaminem. W tej edycji nie udało nam się zdobyć co prawda wyróżnienia, ale mieliśmy sporo frajdy pracując w grupie i zastanawiając się jak oddać w grze działanie alkoholu, kawy, dobrych rad rodziców czy spontanicznej piątkowej imprezy na mózg studenta ;-) Ja osobiście mam wrażenie, że mimo skondensowanej formy (tylko 1,5 dnia na samą pracę nad grą), mogłem popracować i poeksperymentować z mechanikami i pomysłami na jakie zazwyczaj nie mamy miejsca przy 'poważnych' grach szkoleniowych czy edukacyjnych jakie projektujemy w firmie.
W tej edycji Laboratorium najwięcej (dwa wyróżnienia, za grę i prezentację) zebrała gra o projektowaniu i budowie niezwykłych robotów zatytułowana "Roboten Bromberg Fabrike" opracowana przez doświadczony skład weteranów kilku edycji Laboratorium.
Dużym plusem tej edycji były dla mnie wykłady ekspertów z branży growej, projektantów i wydawców, opowiadających o specyfice projektowania gier przeznaczonych dla masowego odbiorcy. Szczególnie dobrze przygotowane i napakowane praktycznymi przykładami były wykłady Violetty Kijowskiej i Marcina Ropki "Jak skutecznie testować własne prototypy gier planszowych?" oraz prezentacja Filipa Głowacza z Board & Dice "Marketing zagraniczny - case study InBetween i Page Quest". Z racji specyfiki mojej pracy bardzo ciekawe były też wykłady Michała Mochockiego o warsztatach z projektowania gier dla dzieci i młodzieży i prezentacja Adama Kwapińskiego o edukacyjnych grach historycznych.
Ogólnie mimo dużego zmęczenia (spowodowanego bardzo intensywną pracą nad prototypami i nieco krótszym czasem jaki przeznaczony był na tę edycję imprezy) uważam, że druga edycja Laboratorium Gier w jakiej wziąłem udział była jeszcze ciekawsza i wartościowsza od poprzedniej, a samą imprezę mogę polecić każdemu, kto jest zainteresowany rozwijaniem umiejętności tworzenia gier, czy to rozrywkowych czy edukacyjnych.
Na koniec chciałbym podziękować organizatorom, za profesjonalne przygotowanie całej imprezy, oraz członkom mojego zespołu za pełne zaangażowanie i świetną atmosferę pracy w naszym zespole :-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz