Trzecią grą jaka powstała podczas tegorocznej edycji warsztatów z projektowania gier szkoleniowych prowadzonych przez SHTraining dla studentów SWPS była gra "Zgrana Wyspa". Jest to narzędzie skierowane zarówno do uczniów ostatnich lat szkół średnich, jak też do osób dorosłych, rozwijające kompetencje komunikacyjne i umiejętność współpracy w zespole.
W trakcie rozgrywki w "Zgraną Wyspę" uczestnicy wcielają się w rozbitków, którzy próbują przetrwać na bezludnej wyspie, a następnie zbudować statek, który umożliwi im ucieczkę. W tym celu muszą zbudować schronienie, a także magazyn na zasoby, które posłużą do budowy okrętu. Zbieranie zasobów wymaga od graczy współpracy, podziału pracy i wzajemnego zaufania. Uczestnicy są także premiowani za myślenie o efektywności przyjętego modelu współpracy i ekonomicznym aspekcie swoich działań. Zbieranie zasobów utrudniają klęski żywiołowe, a także potencjalne spory w zespole, do których doprowadzić może nieefektywna komunikacja lub mało wydajny podział ról w zespole. Zwycięstwo w grze możliwe jest po wypłynięciu z wyspy, a w rozgrywce zwycięża zespół, któremu uda się tego dokonać w jak najmniejszej liczbie tur.
Autorem fabuły gry, grafiki oraz modelu formalnego na jakim jest oparta jest Andrzej Kruk, student piątego roku psychologii na SWPS, który wziął udział w tegorocznej edycji stażu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz