poniedziałek, 28 października 2013

Poligon dla projektanta

"Challenges for Game Designers" to jedna z niewielu publikacji poświęconych uniwersalnym kompetencjom jakich potrzebuje każdy projektant atrakcyjnych i innowacyjnych gier. Brenda Brathwaite i Ian Schreiber, autorzy tej książki, to weterani projektowania gier wideo, planszowych i szkoleniowych, a także wykładowcy uczący projektowania gier, którzy postanowili stworzyć uniwersalną ramę do szkolenia projektantów gier.

W swojej książce dwójka amerykańskich autorów proponuje zestaw praktycznych ćwiczeń i przystępnie zaprezentowane podstawowe elementy wiedzy o różnych obszarach projektowania rozgrywki. Propozycje autorów są o tyle uniwersalne, że dotyczą zagadnień niezależnych od platformy i celu zastosowania konkretnej rozgrywki, takie jak:
  • Podstawowe elementy składowe mechanik gier;
  • Znaczenie czynnika losowego i prawdopodobieństwa dla dynamiki rozgrywki;
  • Tworzenie zagadek i zadań dla graczy;
  • Definicja i praktyczne znaczenie myślenia strategicznego w grze;
  • Balansowanie wpływu zdolności i losowości na wynik gry;
  • Skalowanie mechanizmu gry;
  • Tworzenie sequeli gry;
  • Analiza potrzeb grupy docelowej;
  • Storytelling;
  • Dodawanie/usuwanie dodatkowych graczy;
  • Tworzenie interfejsów;
  • Tworzenie i specyfika gier edukacyjnych.
Każdy rozdział książki składa się z krótkiego odniesienia do aktualnego stanu wiedzy z danego obszaru i doświadczeń autorów, a także, co szczególnie cenne, praktycznych ćwiczeń, które są w zasadzie gotowymi zadaniami do wykorzystania podczas warsztatów lub grup kreatywnych dla projektantów.

"Challenges for Game Designers" to publikacja, którą z czystym sumieniem można polecić każdemu, kogo interesuje projektowanie gier, czy to z perspektywy zawodowej, czy to z czystej ciekawości. Jest to niewątpliwie jedna z najbardziej wszechstronnych i praktycznych książek, które pozwalają na własnej skórze nauczyć się wielu kluczowych elementów dobrego projektowania gier.


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza