poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Nietypowo o rozwoju osobistym

W zeszłą środę (22.04) miałem przyjemność poprowadzić w warsztaty w ramach Tygodnia Rozwoju organizowanego przez SKN Progress z Uniwersytetu Warszawskiego. Tematem całego cyklu wydarzeń organizowanego przez Progress był rozwój osobisty, a ja przygotowałem z tej okazji warsztat pod tytułem "Grywalizacja w rozwoju osobistym". Motywem przewodnim spotkania była dyskusja o tym, w jaki sposób angażują i motywują nas gry i jak doświadczenia gracza i projektanta gier można przenieść na własny proces rozwoju osobistego.

W trakcie warsztatu przyjrzeliśmy się w szczególności:
  • Rodzajom pozytywnych emocji jakie wytwarzają się u osób grających;
  • Mechanizmom gier, które powodują powstawanie tych emocji;
  • Możliwości przełożenia tych mechanizmów na stworzenie prostego systemu, wspierającego zarządzanie własnymi celami, rozwojem umiejętności czy ćwiczeniem samokontroli i opanowania różnych nawyków;
Warsztat oparty był na praktycznych przykładach narzędzi opartych o zasady grywalizacji tworzonych na własne potrzeby przeze mnie i parę osób, które do tej pory zaraziłem tym pomysłem, a także obejmował prezentację gotowych aplikacji mobilnych i komputerowych wspierających różne aspekty rozwoju osobistego - od dbałości o własny dobrostan psychiczny i identyfikacji stresorów w codziennym życiu, poprzez zarządzanie celami długoterminowymi, aż po kontrolę drobnych nawyków zakupowych i żywieniowych.

Na koniec spotkania uczestnicy mieli okazję popracować na próbnej wersji prostego narzędzia, które pozwala zaplanować użycie grywalizacji jako mechanizmu wspierającego własny rozwój.

Bardzo dziękuję SKN Progress za zaproszenie i za okazję na sprawdzenie w praktyce, czy uczestnikom warsztatu spodoba się trochę awangardowy pomysł wykorzystania grywalizacji jako mechanizmu wzmacniającego inne działania rozwojowe, a także stworzenia własnego prostego systemu grywalizacji.

A sam projekt warsztatów z grywalizacji w rozwoju osobistym pewnie powróci niedługo w formie zaktualizowanej o pomysły i obserwacje jakie urodziły się w ostatnią środę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz