W piątek 31.03 i sobotę 1.04 mieliśmy okazję wziąć udział jako partner merytoryczny w pierwszej edycji game jamu Vistula Open Board Day. W piątek wygłosiliśmy dla uczestników krótką prezentację dotyczącą specyfiki gier edukacyjnych i procesu projektowania gier planszowych, a w sobotę mieliśmy okazję oglądać rezultaty całonocnej pracy uczestników jamu.
W sumie podczas imprezy powstało pięć prototypów gier opracowanych przez cztery zespoły. Gry podczas jamu dotyczyć miały co najmniej dwóch z trzech wylosowanych tematów (tym razem los padł na tematy 'pączki', 'gangsterzy' i 'chemia'). Powstające gry oceniało jury złożone z zespołu InteliGames w składzie:
- Ja
- Kasia Kotarska
- Kasia Jakubczyk
Każda z gier oceniana był na podstawie pięciu kryteriów:
- Odniesienie do tematu jamu
- Precyzja i prostota zasad i mechaniki gry
- Estetyka wykonania
- Oryginalność i niestandardowość pomysłu
- Jakość prezentacji gry przez członków zespołu
W klasyfikacji łącznej najwięcej punktów od trójki jurorów uzyskał zespół "Brutal Donut", który stworzył grę o gangsterach kierujących cukierniami i rywalizujących pomiędzy sobą (często z użyciem nie do końca legalnych metod) o to, który stworzy najbardziej dochodowy pączkowy biznes.
Dziękujemy za zaproszenie Alkowi Sierżędze i Stanislavowi Mishchence, którzy organizowali to wydarzenie ze strony Uczelni Vistula i mamy nadzieję, że jam w Vistuli na stałe wpisze się w kalendarz warszawskich imprez dla projektantów gier.
To drugie zdjęcie jakieś nieostre, czyżby Panowie nie chcieli swoich twarzy pokazać i zgodzili się tylko na takie ;-)
OdpowiedzUsuń