poniedziałek, 19 stycznia 2015

Materiały wideo o grach w edukacji

Dzisiaj porcja ciekawych linków z materiałami wideo dotyczącymi różnych aspektów projektowania gier edukacyjnych.

Dwa ciekawe filmiki z New Mexico State University o projektowaniu gier. Pierwszy omawia podejście stosowane w tworzeniu gier edukacyjnych wypracowane na NMSU i przyznam, że zgadzam się w pełni z zaprezentowanym tam poglądem, że dla gry edukacyjnej kluczowe znaczenie ma precyzja w określeniu celów szkoleniowych i jasne zdefiniowanie oczekiwań grupy docelowej narzędzia (a fabuła, narracja i kwestie związane z estetyką są pochodną tych dwóch pierwszych). Drugi filmik jest bardziej ogólny i prezentuje przykłady ciekawych gier edukacyjnych stworzonych w NMSU i kilka praktycznych porad związanych z ich projektowaniem.

LINK 1
LINK 2

Dla fanów edukacyjnych filmów wideo dobrym źródłem będzie także kurs "Video games and learning" dostępny na platformie Coursera. Kurs jest aktualnie nieaktywny, ale po rejestracji na platformie można uzyskać dostęp do wszystkich wykładów w wersji wideo.

LINK 3

Ciekawy ranking top 10 gier edukacyjnych, które jednocześnie dzięki atrakcyjnej formie budują zaangażowanie uczestnika, dokonany przez autorów kanału Game Theory na youtube. Przykłady ciekawe i warte przemyślenia.

LINK 4

Dyskusja nad specyfiką gier edukacyjnych z popularnego kanału Extra Credits. Nie wszystkie tezy autorów budzą odruchową zgodę, ale warto posłuchać i wyrobić sobie swoje zdanie np. na problem dobrowolności w grach edukacyjnych.

LINK 5

Kilka najważniejszych filmów o związkach edukacji z grami z serii wykładów TED:

Klasyczne już wystąpienie Jane McGonigal na temat potencjału grywalizacji:
LINK 6 (polskie napisy)
Gabe Zichermann, bloger i twórca rozwiązań marketingowych z zakresu grywalizacji opowiada o korzyściach edukacyjnych z gier komputerowych:
LINK 7
Wystąpienie Toma Chatfielda na temat tego w jaki sposób gry oddziałują na umysł gracza i czynnikach decydujących o ich sile w budowaniu zaangażowania i motywacji:
LINK 8 (polskie napisy)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz