W wakacje 2016 roku opublikowaliśmy posta z przeglądem artykułów związanych z tematem edukacji z użyciem gier zamieszczonych w roczniku Polskiego Towarzystwa Badania Gier "Homo Ludens". Od tego czasu minęły już dwa lata i w międzyczasie pojawiło się kilka nowych ciekawych publikacji w tym roczniku, z którymi warto się zapoznać:
2016 rok:
- Building players' engagement - a case study of games with a purpose in science, Paweł Łupkowski, Dagmara Dziedzic - ciekawy przegląd gier na serio mających różne zastosowania naukowe, a także omówienie czynników zwiększających zaangażowanie graczy w uczestnictwo w takich grach.
- Wykorzystanie systemu planowania powtórek z elementami gamifikacji w nauczaniu podstaw programowania komputerów, Jakub Swacha - rzadki przykład case study pokazującego od wewnątrz funkcjonowanie zgrywalizowanej platformy edukacyjnej do nauki programowania. Autor dokładnie omawia założenia platformy i pokazuje efekty eksperymentu z zastosowaniem platformy i krytycznie ocenia uwarunkowania skuteczności tego typu rozwiązań.
- Elementy grywalizacji w mediacjach gospodarczych - studium przypadku, Krzysztof Chmielewski - autor omawia przebieg i rezultaty eksperymentu dotyczącego grywalizacji procesu mediacji, mającej doprowadzić do pogłębienia i lepszego zrozumienia interesów i potrzeb partnerów w procesie mediacyjnym.
- Punktyfkacja, playifkacja, hazardyzacja? Analiza skuteczności mechanizmów motywacyjnych stosowanych w procesie gamifkacji, Katarzyna Skok - Tekst kompleksowo omawiający różne podejścia badawcze i krytyczne do motywacji uczestników systemów zgrywalizowanych, pokazujący złożoność stosowania różnych technik grywalizacyjnych w zależności od kontekstu organizacyjnego i zakładanych rezultatów.
Jednocześnie zapraszam na tegoroczną konferencję PTBG, która odbędzie się w Poznaniu, w dniach 17-18 listopada 2018 roku. W tym roku planujemy udział w tej konferencji z wystąpieniem poświęconym kartom jako narzędziu edukacyjnemu od XVI wieku aż do dziś.
Rejestracja na konferencję możliwa jest pod TYM adresem, zapisy trwają do 30.09.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz